SUSU SOYA TERBAIK UTK WANITA HAMIL | BOX4HEALTHCARE

Friday 14 March 2014

SUSU SOYA TERBAIK UTK WANITA HAMIL


Sinonim jika mengandung pasti ibu-ibu minum susu soya untuk kesihatan janin di dalam kandungan dan dengan harapan kulit bayi akan cantik, gebu dan putih apabila lahir kelak... persoalannya, adakah susu soya yg diambil oleh ibu-ibu selamat dan di proses dengan kacang soya yang bermutu tinggi???
Pastikan susu soya yang dinikmati oleh ibu-ibu hamil adalah dari susu soya yang bermutu tinggi, kerana sebahagian besar khasiat yg terkandung dalam susu soya merupakan khasiat yg sgt diperlukan utk membantu proses pertumbuhan janin dan untuk mempertahankan keadaan kesihatanibu hamil. Antara khasiat tersebut adalah protein dan vitamin B.
Protein merupakan bahan penting utk membentuk pelbagai sel baru. Pembentukan sel baru pada janin sudah tentu merupakan sebahagian drpd proses perkembangannya. Sementara vitamin B, khususnya B6 diperlukan oleh janin dlm membentuk saluran penghantar isyarat atau pesan daripada otak melalui sistem saraf iaitu neurotransmitter. Bagi ibu sendiri, vitamin B dpt mengurangkan bahkan mencegah masalah mual dan muntah di awal kehamilan.
Selain itu vitamin B1, B2 dan B3 yg terkandung di dalam susu soya jg berfungsi membantu pembentukan tenaga baik untuk janin mahupun ibu hamil sendiri.  Sementara asid folik yg juga terdapat dlm susu soya bermanfaat utk mencegah berlakunya kelainan atau kecacatan dalam kandungan. 
NILAI TAMBAH
Sebagai sumber zat gizi, susu soya memiliki sejumlah manfaat bagi kesihatan tubuh anda selama proses kehamilan.
Hanya mengandungi protein unggul dan itulah sebabnya susu soya boleh menjadi sumber protein bagi ibu hamil vagetarian.
Tidak mengandungi laktosa- apabila anda tidak mampu mencerna laktosa (lactose intolerance) maka susu soya adalah jalan penyelesaiannya.
Tidak mengandungi hormon seperti susu lembu maka ia tidak berisiko untuk menggangu kerja hormon ibu hamil mehupun janin anda.
Mengandungi isoflavon- khasiat yg merupakan fitoestrogen ini berfungsi membantu menurunkan kadar kolestrol.  Selain itu unsur ini juga membantu memperkecilka risiko terkena kanser.
Sumber kalsium-susu soya yg tersedia di pasaran umumnya diperkaya kalsium yg digunakan utk pembentukan tulang, otot, jantung, sistem saraf, pembekuan daran dan pelbagai aktiviti enzim sms hamil.

SHAKLEE mempunyai produk susu yang berasaskan soya yang diperbuat daripada soya bukan GMO dan bermutu tinggi.  Di masak dengan suhu yang sesuai untuk mengelakkan daripada rantaian acid amino yang terdapat di dalam susu soya terjejas.  Berbaloi dengan manfaat yang bakal diterima oleh ibu dan bayi di dalam kandungan.

Susu soya yang dijual di pasar malam atau di gerai-gerai tidak terjamin kualitinya kerana dikhuatiri dimasak dgn suhu yang tinggi sehingga menjejaskan rangkaian asid amino sehingga boleh mengundang kesan negatif kepada bayi dan ibu...
"AWAS!! Pilihlah dengan bijak"


Hubungi saya untuk maklumat lanjut di 012-5393747 atau di facebook saya: afzan zubairy



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Fully Design By Izza sakura | For Box4healthcare 2013 ©| Best View: Google Chrome